محمد باقرمحمد باقر، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 9 روز سن داره

سبك زندگي كودك

کدوم اسباب بازی خوبه؟!

1393/7/26 9:52
3,248 بازدید
اشتراک گذاری

در این پست هم میخوام نکاتی رو در مورد برندهای اسباب بازی خدمتتون بنویسم.

این موضوع برای کسانی که خودشون کارشناس اسباب بازی نیستند مهمه. یعنی شما به جای اینکه بیاید خودتون برید و تشخیص بدید چه اسباب بازیای خوبه کدوم خوب نیست یا چی به درد میخوره و چی به درد نمیخوره یا کدوم استاندارده و کدوم نیست برندها رو شناسایی کنید.

موضوع اینه که برندهای معتبر یک روندی رو برای خودشون دارند که میشه این رو از کلیت محصولاتشون فهمید. یعنی به عنوان مثال معلوم میشه که یک برند فکر و روندی در کارهاش هست یا نیست و اگر هست چه مبنایی پشتشه. مثلا یک برند متمرکزه بر کارهای آموزشی و ذهنی، یکی متمرکزه بر کارهای مهارتی، برند دیگه بر موضوعات علمی، برندی بر تقلید از اسباب بازیهای موفق خارجی یک سری هم دنبال این هستند که بازار چی میطلبه.

توی خود اینها هم شما میفهمید که کدوم کیفیت محصولاتشون خوبه کدوم روی بسته بندی متمرکزند. کدوم فقط تبلیغاته و خلاصه ویژگیهاشون چیه. بعضیا معلومه که تیم طراح و محتوایی در کارشون هست و بعضی دیگه معلومه فقط تولید کننده هستند و بعضی هم تاجر! ...

 

نکته مهم اینه که برای خرید اسباب بازی بهتره قبل از اینکه برید پشت ویترین مغازه و ببینید چی داره، برندهای خوب رو بشناسید و از ویژگیهاشون مطلع باشید و بدونید هر کدوم توی چه فضایی هستند و قوتها و ضعفهاشون چیه. 

در اسباب بازیهای خارجی هم غیر از یکی دو برند مطرح که در ایران نماینده دارند بقیه وسائلی که میاد کار تاجرا و واسطههاست که هیچ دغدغهای در زمینه کودک ندارند. بنا بر این برای اسباب بازی خارجی لازمه جستجو کنید و برندها رو از مثلا اینترنت بشناسید و با محصولاتشون آشنا بشید بعد برای خرید اقدام کنید. اما در اسباب بازیهای ایرانی در سالهای اخیر مجموعههایی با دغدغههای رشد و تربیت کودک شروع کردند که بعضی هم موفق بودند.

 

در مورد ایرانی ها اینقدری که من اطلاع دارم  مجموعه ها و برندهای زیر خوب و موفقند و هر کدوم در حوزهای کارهای خوبی انجام دادند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدیمی ترین مجموعه است اما متأسفانه علی رغم موفقیتهای قدیمی اش سالهاست که چیز خاصی ازش ندیدیم و واقعا الآن خیلی توی اسباب بازی حرفی برای گفتن نداره هرچند در کتاب اینها هنوز بد نیست البته فقط بد نیست!

در این انتشاراتیها انتشارات تولد و قدیانی و بعضی دیگه اخیرا کارهای خیلی خوبی کردند که بعضا وسائل آموزش و بازی هم هستند و مخصوصا تولد کارهاش قابل اعتناست

فنآموز یک مجموعه دیگه است که گارهای علمی میکنه البته برای بچه های 5 - 6 سال به بالا خوبه ولی خیلی برای انتقال مفاهیم علمی از طریق بازی و سرگرمی تلاش کردند که بعضی محصولاتشون جذاب و موفق بود. من خیلی از محصولاتشون رو گرفتم که برای پسرم هم خیلی جذاب بود. یک محیط بازی علمی هم داشتند که مثل اینکه جمع شده.

ایران پتک که در یکی از پستها هم معرفیش کردم خیلی محصولات خوبی میزنه خصوصا برای تقویت مهارت. و از اون  از بازیهاست که واقعا بچه باهاش زندگی میکنه و به اصطلاح مقیاس واقعی داره.

فکرانه هم برند خیلی خوبی است. محصولات پلاستیک و با کیفیتی میزنه و بیشتر بر رشد ذهنی کودک متمرکزه محصولاتی مثل رانی پارکها، اتللو، دومینو و .... رو زده که از این برند هم من خیلی استفاده کردم

چوبین یک شرکت دیگه است که محصولات چوبی با کیفیتی زده. یک برند هم داره به اسم روپک که ذیل این شرکته. محصولاتش بیشتر بر زیر هفت سال متمرکزه و برای دوران رشد خیلی خوبه. واکرش برای راه افتادن کودک به جای روروئک (که خیلی جاها ممنوع شده) خیلی خوبه. از این خونه های چادری برای بچه هم داره. پازلها و وسائل شناختی چوبی هم داره. قیمتهاش هم نسبت به مشابه خارجی خیلی مناسبه.

انتشارات خانه ادبیات کودک هم برای پازل و کتابهای حمام و کتابهای خلاقانه خوبه البته کیفیتش خیلی بالا نیست

بازیتا هم بعضا محصولات خوبی داره البته من همه محصولاتش رو نمیپسندم اما چیزهایی مثل چشم تیز بین و بعضی وسائل کمک آموزشیش خیلی چیزهای خوبیه و من که ازشون راضی بودم.

یک گروه رو هم شنیدم که گروه خوبیه و سایتش رو هم دیدم خوب بود به اسم میدامان پارس. من محصولاتش رو نخریدم اما چوبیه و از تصاویرش به نظر خوب میاد البته اگر محصولاتش مثل تصاویرش باشه.

 

ممکنه برندهای خوبی هم باشند که من نمیشناسم اما در بررسیهایی که من کردم به اینها رسیدم. در خارجی ها هم چندتا هست که تصمیم ندارم معرفی کنم!! شما هم اگر برند خوبی رو میشناسید خوشحال میشم توی نظرات معرفی کنید

کلمات کلیدی: برند اسباب بازی، سبک زندگی، کودک، کیفیت محصولات

مطالب مرتبط: 

بازی بچه ها رو جدی بگیریم! (قسمت اول)

بازی بچه ها رو جدی بگیریم! (قسمت دوم)

بازی بچه ها رو جدی بگیریم! (قسمت سوم)

بازی بچه ها رو جدی بگیریم! (قسمت چهارم)

اسباب بازی واقعی؛ خوب یا بد؟

مامان جون! این اسباب بازی تمیزه!

پسندها (5)

نظرات (2)

مامانی و بابایی
26 مهر 93 11:01
سلام دوستم خوبی گل پسرت خوبه؟ چه خبرا؟ ---------- سلام ممنون... خوبم... شکر محمد باقر هم خوبه! شما چطوری؟ کم پیدایی؟
مامان زهرا وسارا
26 مهر 93 15:13
سلام . . . اره من میخوام میپسندم رو بزنم می گه از منو وارد شوید به هر حال من خواننده پر و پا قرص مطالبتونم ممنون ----------- ممنونم دوست عزیز... شما اول باید وارد قسمت مدیریت وبلاگت بشی و بعد بیای به وبلاگ مورد نظرت سر بزنی و می پسندم را کلیک کنی...