محمد باقرمحمد باقر، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 18 روز سن داره

سبك زندگي كودك

با بچه‌ها بچه باش!

1392/10/9 10:17
844 بازدید
اشتراک گذاری

تا حالا شده براي بچه‌ات، بچه بشي؟!

ما باید برای ایجاد ارتباط بهتر با بچه‌هامون، توي بازی با اونا مثل یه بچه رفتار کنيم.

 یه متخصص روانپزشک معتقده بازی برای بچه حکم زندگی کردن رو داره و اهمیت پدر و مادر به مقوله بازی‌های بچه‌ها اثر چشمگیري در تربیت کودک و بهبود ارتباط والدین با بچه داره.

زیر پا گذاشتن اصول بازی بچه‌ها از طرف والدین، موجب تخریب شخصیت کودک، از بین رفتن اعتماد به نفسش و نوعی انزوا و سرخوردگی در کودک می‌شه، براي همين والدین باید برای ایجاد ارتباطی مناسب با کودک سعی کنن در بازیش شریک شده و مثل یک کودک رفتار کنن؛ به گونه‌ای که از خنده‌هاش شاد و از غم او غمگین بشن.

 مثلاً معمولاً بچه‌ها براي خودشون خونه مي‌سازن و توش زندگي مي‌كنن؛ به قولي اداي ما بزرگترا رو درميارن. اين موقعه كه ما بايد به عنوان يه مهمون به خونه اونا سر بزنيم و با رعايت اصول خونه اون باهاش رفتار كنيم.

بازی کردن برای بچه از غذا خوردنش هم ضروری‌تره؛ بچه‌ها در بازی تجربه می‌کنن، شکست می‌خورن، پیروز می‌شن، مشارکت می‌کنن و به نوعی بیش از سایر روش‌های آموزشی، آموزش می‌بینن.

 رعایت اصول بازی توسط والدین نه تنها شخصیت کودک رو استحکام می‌بخشه، بلکه بهش روحیه اعتماد به نفس و انتخاب هم می‌ده.

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان زینب
9 دی 92 20:26
سلام وبلاگ آموزنده ا ی دارید خیلی خوشم اومد با اجازه بیشتر مطالب رو خوندم.خوشحالم از آشنایتون.
لبخند
8 بهمن 92 18:44
جالب بود برام ولی چییزی که توجه منو جلب کرد اینه که شما از سبک زندگی اسلامی حرف زدیدو در ظاهر حتی از عکس های مسلمونی خودمونم استفاده نکردید تو انتخاب عکس دقت نطز بیشتری داسته باشید ما که نمیتونیم عکس غربی نشون بدیم حرف غربی بزنیم برداشت اسلامی و عمل دینی داشته باشیم بازهم ممنونم ------------- متأسفانه دسترسی به تصاویر محدوده... ان شاء الله توی بقیه مطالبم سعی می کنم به این نکته توجه کنم! ممنون از لطفتون