محمد باقرمحمد باقر، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 17 روز سن داره

سبك زندگي كودك

و خدايي كه در اين نزديكي است...

1392/10/7 9:35
408 بازدید
اشتراک گذاری

 

تا حالا شده بچه‌ات ازت بپرسه خدا كجاست؟ يا اينكه خدا چه شكليه؟ يا چه جوري ميشه با خدا صحبت كرد؟

تا حالا شده جواب سؤال بچه‌ات رو در مقابل سؤالات خداشناسي نتوني بدي؟!

دغدغه بسیاری از ما پدر و مادرا اینه که آیا می‌تونيم با بچه‌هامون درباره موضوع پیچیده ای چون خدا صحبت کنيم؟ آیا بچه‌ها رو می‌تونيم با مفاهیمی چون خدا، پیامبر، جهان آخرت، آفرینش و هستی، تکلیف، عبادت و مانند اون آشنا کرد و درباره اونها بحث کرد؟

حرف زدن درباره خدا از این جهت مهمه که می‌تونه بهترین راه برآوردن مهم‌ترین نیازهای بچه‌ها باشه، براي اينكه بچه‌ها بيش از بزرگ‌سالان خود و اطرافیانشون، نیازمند به يه تکیه گاه قوی و مهربونی می‌بینن که قادره همه آرزوهاشو برآورده كنه.

 فایده دیگر صحبت کردن درباره خدا اينه که همه چیز رو در دنیا توضیح می‌ده: زیبایی طبیعت، تولد نوزاد یا مرگ یک دوست، که با این توضیح (مرتبط کردن رویدادهای طبیعی به خدا) نوعی احساس شگفتی نیز همراهه؛ زیرا روح کودک به دنبال عجایب و اسرار می‌گرده و زمانی که برای پرسش‌های کلیدیش پاسخی منطقی پيدا مي‌كنه، احساس آرامش می‌کنه. وقتی کودک حوادث تلخ و شیرینی از این قبیل رو با خدا مرتبط بدونه، هم در شناخت خودش نسبت به خدا عمیق‌تر می‌شه و هم روحش که به دنبال عجایب و اسراره، ارضاء می‌شه.

همچنین حرف زدن درباره خدا، به کودک احساس امنیت می‌ده، زیرا خدا جاودانی و مافوق همه تغییراته و در دنیایی که همه چیزش زودگذره، اعتقاد به خدا می‌تونه بهترین حامی و راهنمای اخلاقی بچه‌هاي ما باشه.

ادامه دارد ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)