محمد باقرمحمد باقر، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 18 روز سن داره

سبك زندگي كودك

با تماشای زیاد تلویزیون فرزندم چه کنم؟

1392/10/7 11:30
457 بازدید
اشتراک گذاری

وقتی پدر یا مادری صبح از خواب بیدار می شن تا وقتی که می خوان بخوابن تلویزیون رو روشن نگه می دارن؛ خب در این شرایط نمی تونن الگوی خوبی برای بچشون باشن.

وقتي والدین مطرح می کنن که بچه‌هامون زیاد تلویزیون تماشا می کنن و بیشتر برنامه روزمره اون برنامه های تلویزیونیه؛ در این مورد باید گفت، این موضوع باعث اختلالات جسمی از جمله کند شدن هوش بچه‌مون ميشه و در نتیجه شما دیگه نمی تونید شاهد خلاقیت بچه‌تون باشین. به همین خاطر باید از همون اول جلوی این کار رو بگیرین، چرا که هر چه بچه بزرگتر بشه دیگه نمی تونین با اون مقابله کنين و اون رو توجیه کنین.

نكته مهم اين كه شما خودتون بايد الگوی مناسبی برای بچه‌تون باشين.

وقتی پدر یا مادری صبح از  خواب بیدار می شن تا وقتی که می خوان بخوابن تلویزیون رو روشن نگه می دارن، خب دراین شرایط نمی تونن الگوی خوبی برای بچه‌شون باشن.

در ابتدا تصمیم بگیرین و به او زمان بدين؛ البته منتظر ابراز ناراحتی از طرف اون باشین و با او مهربون برخورد کنین. مثلا بعد از نیم ساعت بهش بگين دیگه می‌خوایم با هم کاردستی درست کنیم يا بيا با هم بازي كه خيلي دوست داري رو بازي كنيم یا کیک درست کنیم. نكته مهم اينه كه باید به گونه ای صحبت کنیم که او احساس نکنه داریم نظر خودمون رو بهش تحمیل می کنیم و ديگه اينكه شما بايد در كاري كه مي خواين جايگزين تماشاي تلويزيون كنين مشاركت فعال داشته باشين. نه اينكه بزاريدش سر يه بازي و خودتون برين سركار خودتون!

استوار و مصمم باشین و روی حرف خودتون بایستین. ببینین چه موقع او بیشتر می خواد تلویزیون تماشا کنه؛ در اون زمانها بیشتر برنامه ریزی کنین مثلاً وقتی که از خواب بیدار می شه تمایل داره که تلویزیون تماشا کنه؛ در اون موقع شما با او ورزش کنین و یک برنامه خوب داشته باشین.

شما می تونین  تلویزیون رو به عنوان جایزه استفاده کنین. مثلاً تکالیفت را انجام دادی می تونی به مدت نیم ساعت تلویزیون تماشا کنی. در ضمن وقتی از اون زمان تعیین شده بیشتر شد، دقت کنین که او را از وسط برنامه بلند نکنین به دلیل اینکه با فرزندی لجوج مواجه خواهید شد.

برنامه های تلویزیون رو گلچین کنین تا بچه ها از شما یاد بگیرن.

مطلب مهم اینکه وقتی فرزند شما تلویزیون تماشا می کنه، شما هم گاهی پيشش بشینین و در مورد برنامه ها باهش صحبت کنین. این امر باعث می شه که او بتونه قدرت تحلیل پیدا کنه.

در نهايت اينكه شما بايد براي بچه‌تون وقت بزارين!


پسندها (1)

نظرات (0)